Var e musen?

Har jag nåra läsare som förstår min hemdialekt, Jamska? Ja det märker vi snart efter detta. Annars ska jag försöka mig på en översättning i morgon.

E piig hadd ´n kär hemä se heile natta å va så rädd att han skull få in skruven ti a så hu kute neri köke  å fann ´n fläsksval heri skafferi.
´N dänn satt a milla beina å han liksom söug fast se rektut bra. Friarn henn han låg ju der å gnudd emot fläsksvaln dänn bra nog å feck no´hale på´n, men hu låsses int om e för de jool ju int ont. Om måran når friarn dänn skull fära, så geck ´n uta knutn å pisse, å då fann ´n  fläsksvaln påträdd så långt de geck. Han drog ta´n å knacke på fönstre mä e fiskspö som stog oppet vägga, hu öppne fönstre  å då sa ´n att om du ske ut å piss  så lägg je fitta di hen på bruräcke........

Kommentarer
Postat av: Simone

Sv: Den kallas "Vattenfall" vattnet kommer ut ovanglasskivan och rinner över :D

2009-09-28 @ 09:29:28
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0