Veckans vintips.

Jag brukar var fredag sms;a till ett knippe vänner och tipsa om ett par goda viner. Nu har ju inte jag ert mobilnummer, så jag får bjuda på ett tips här på bloggen.

Casillero del Diablo nummer 75047 tänker jag tipsa om idag.
 Ett mycket gott vin om du frågar mig och kanske ett coolt namn. Men namnet är ju inte allt. Redan 1883 såg Don Melchor de Concha y Toro potentialen att odla vin vid Maipofloden. Han importerade franska vinrankor från Bordeaux för att göra sina första viner. Idag är Concha y Toro en av Chiles största och viktigaste vinproducenter. Man producerar bl a de kända vinerna Trio, Casillero del Diablo, Frontera, Sunrise och Chiles flaggskepp och deras stolthet Don Melchor Cabernet Sauvignon. Legenden föddes för mer än hundra år sedan på vingården Concha y Toro. Don Melchor ville behålla gårdens finaste viner för sig själv och för att skrämma bort obehöriga ur sin vinkällare lät han sprida ryktet att djävulen huserade i vinkällaren. Därav namnet Casillero del Diablo, djävulens källare. Så visst har namnet viss betydelse.

 Likt denna rumpa tycker jag smaken är rund och fin. Min personliga uppfattning är ju dessutom att vin på något vis utstrålar en viss sex appeal.

Kommentarer
Postat av: Simone

sV: Ska kika där, tack! :)

2009-12-18 @ 22:30:50
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The Naked Truth

Haha, eller hur..det kan bli lite "stickigt" med alla paljetter ju. Röda prickar, inge snyggt :P

2009-12-18 @ 22:32:09
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The Naked Truth

Oj, såg dina andra kommentarer nu :)

Vi var fem från början..nu är vi bara 3..

Ja, jag menar det..tror han att hon ska bli tänd av det där? yuck! haha

2009-12-18 @ 22:35:43
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Emmelist

ja men jag kommer alltid igen!

2009-12-18 @ 23:40:54
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0