Pippa i sta´n

Satt i går kväll och glodde lite på Sex and the city. Hyffsat bra får jag väl säga, inget jag slavskt skulle följa dock. Men de har mycket coola och finurliga funderingar vad gäller relationer. Det jag ändå hakar upp mig lite på är att kvinnorna i serien hakar upp sig på väldigt små hangups vad gäller män.
Sedan att definera en relation eller förhållande. Är en älskare/älskarinna ett förhållande? Sex i sig själv kan jag ju tycka är nog så viktigt i ett fungerande förhållande.
Det var en av kvinnorna som hade ådragit sig en depprimerad mus. Det lät ju lite finurligt. Är det månne så att självaste kuken också kan bli deppad? Vad är iså fall tecknen på det? S,k "tårar" komer det ju bara strax innan eller om man sett något riktigt hett.
Personligen har jag ibland försökt att jämföra kvinna VS man. Vi vaknar ju i princip dagligen med ett rejält fröjdespett på lut. Att det skulle bero på att man är morgon nödig är ju bevisat att det är myt. Det skulle enligt forskare bero på den s,k drömcykeln, och att det sista stadiet är en njutningsdröm. (behöver INTE innefatta sex) Så i så fall en fullt frisk kvinna bör ju då vara morgonvåt, eller hur?
Ja detta med sex och relationer är ju ett ämne som ständigt går att prata om och dra i nya trådar.
Dikk Bluball.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0