Playboy

Minns ni? Det år t,ex när ni tog ert körkort? Det gör jag. Det stod i en annons min mor hade publicerat i tidni gen att det var näst sista dagen på året.
Året var 1987. Inte för att jag skäms över ålder eller dylikt. Tvärtom, jag skäms över att jag långt ifrån känner mig i min ålder. Jag är på papper fyrtio pannor bast eller år. Men jag känner mig mer gemensam med de som är 23 eller kanske 25. Ska man skämmas eller må bra? Personligen mår jag bra av att se ut som mig själv. Men ofta, inte minst från min tant får jag höra att jag bör växa upp och bli en man. Men innebär det verkligen att jag måste bli "gubbe". Jag träffade kusiner till mig själv i sommras som jag (förlåt mig) ansåg vara gubbigare än mig. Titta t,ex på Mr hefner, vad är han? 80 bast? Ser ha ut att ha ålderskrämpor? Nä, skulle inte tro det. Han bör ha väldigt rätt i att om man knullar kvinns i halva ens egen ålder håller man sig yngre. (OBS gäller ej de so är trettio, sorry) Ngt som jag funderat på i mitt eget liv är att kamrater tänkt eller känt krämpor och dyl, trots två år yngre än mig. Är då min kropp yngre med ett vitalare stånd? eller på ren svenska, har jag yngre kropp och hårdare kuk?

Kommentarer
Postat av: M A L I N

sv: ah jag förstår.. du får ha en underbar dag!

2009-11-08 @ 11:14:40
URL: http://nilma.blogg.se/
Postat av: M A L I N

sv: det är noterat :D

2009-11-08 @ 13:35:20
URL: http://nilma.blogg.se/
Postat av: SveaJ

sv: Jag håller med dig, älskade verkligen den låten! :D

2009-11-08 @ 18:53:06
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0