Starka företag!

Då menar jag stora företag som folk och almänhet i stort sätt litar på. Ta till att börga med T,ex Telia. Om man ringer till 90200 någon gång på kvällen. Då hör man en datoriserad kvinnoröst likt de gammla 0712 nummren. (Fast inget snusk, det bara låter så) Hon talar om för dig att det är så bra nu att du slipper "knappa" in information. Sedan förnedras du till max genom att TALA om vad det gäller och var du ska. Efter tre minuters fånigt trallande, DÅÅÅ får du reda på att de stängt för dagen. Kunde man inte få reda på det innan? Det är ju Telia, de borde ha nått längre vad gäller telefoni.

Vidare, om du på något vis fått till det så att ett stort företag. Vilket som helst, är skylldig dig pengar. Då får man ett trevligt brev där de medelar detta och att en utbetalning är att vänta. Coolt tänker man. Men vad händer, jo det går både en två och tre MÅNADER innan jag ser utbetalningen. Vad händer om du är tre DAGAR sen med deras pengar? Jo då kommer kronolle och en massa straffavgifter. Har inte jag som privatperson med mindre pengar, som jag dessutom jobbat ihop. Rätten att kontakta kronolle?

Kommentarer
Postat av: simone

SV: Haha ja, verkligen ;)

2009-09-27 @ 18:57:21
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0