Venus VS Mars.

Igår satt jag och funderade på detta med kvinnor och män. Vi har levt som partners i tusentals år. Men vi lär oss dåligt om varandra. Ta t,ex en sådan situation som att kvinnan lagar mat. (Detta gäller absolut inte alla, men många) Mannen kommer in och ställer frågan: Ska jag hjälpa till med något? Kvinnan svarar, glatt dessutom: Nä då det är lugnt. Mannen säger då (kanske med en pusst.) ok, då ser jag sporten. Kvinnan: Gör det du.
Någon dag efter beklagar sig kvinnan för en väninna: Min man förstår ingenting. Han kan inte ens förstå att jag behöver hjälp. Ikapp med ett lagomt snyftande. Tänk om hennes polare visste om att han frågade och fick svaret NEJ. Hade inte en varit pinsamt att svara JA. Eller? Detta med ja och nej leder kanske mångas tankar in på sex, men det tar jag inte upp. Är så lätt att något missförstås.
Alltså mer än tusen år, och vi har inte lärt oss något??!! Samma sak detta med den sexuella akten. Mannen över lag talar om för kvinnan: Sug mig! Om han vill det. Kvinnan biter ihop när mannen ligger och slår som en elvisp med tungan. Därefter får samma väninna veta att hennes man inte försår vad hon gillar i sängen.
Nu kanske detta låter som att bara kvinnor borde lära sig, men det är samma sak med oss män. Män kommer ALDRIG att ha tankeöverföring som medfödd kunskap. Vi män bör överlag lära oss att uppskatta kvinnan oftare. Berömma henne för att hon är den hon är och att hon fortfarande släpper till trots att vi beter oss som svin ibland.
Dikk Bluball.

Kommentarer
Postat av: Simone

Sv: Ja, iofs - det är ju sant! :)

2009-09-02 @ 10:12:26
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: emma

amen så trevligt ;) alltid roligt när man ser resultat!

2009-09-02 @ 13:11:24
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta
Postat av: Laila

Haha nee vet ju inte hur du ser ut :)

2009-09-02 @ 13:21:54
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0